פורום התייעצות פתוח להורים
 
 

פורום התייעצות פתוח להורים

ניהול פורום: לירן ילין, שיר בר אדון, יפעת חנמן וחן גלעדי

פרטים אישיים
* שם בפורום:
  שם פרטי:
  שם משפחה:
  דואל':
    (דואר אלקטרוני לא יופיע בפורום)

תוכן ההודעה
* נושא:
 
  תוכן:
  Bold Underline Italic Link
צפיה
 
עריכה

רשימת קישורים
שם קישור 1:
שם קישור 2:
שם קישור 3:
שם קישור 4:
שם קישור 5:


רשימת קבצים
שם קובץ 1:
שם קובץ 2:







סה"כ הודעות: 2
חרדה חברתית
לימור
09:22 10.03.2021
שלום,
בני בן 14.5 סובל מחרדה חברתית קשה. הפסיק ללכת לבית הספר בכיתה ח'. ניסינו הדרכת הורים, טיפולים פסיכולוגים בהם לא שיתף פעולה, הצענו את רקפת כטיפול קבוצתי לפתח מיומנויות אבל לא הסכים. קשה לו מאוד להיפתח ולדבר. מטופל ב Prisma כבר שנה וחצי כדור שעובד לו די טוב. שנה שעברה לא הצליח ללמוד בכלל לא בזום וכמובן לא פיזית בבית הספר ולכן לא היתה לו תעודה. השנה לפחות עם הקורונה הצליח להתקדם קצת בלימודים ופה ושם היתה לו פניות נפשית לעשות עבודות, ללמוד קצת ואף לעשות מבחנים. עם כל הקושי החברתי הוא משחק בליגת הכדורסל והולך לכל האימונים והמשחקים של הקבוצה שלו. הוא מאוד מבודד חברתית ועכשו כשחזרו הלימודים אינו מסוגל לחזור. בית הספר מאוד בא לקראתו עד כמה שניתן. הצענו מספר פעמים אולי לעבור מסגרת, בית ספר אבל זה עוד יותר גרוע מבחינתו. כל יום שצריך ללכת לבית הספר מלווה בויכוחים וריבים וניסיונות שיכנוע וכמובן מאוד מעכיר את האוירה. אנחנו דיי עובדי עצות ולא בטוחים איך להתקדם. תודה!
תשובה מצוות הפורום
יפעת
19:13 15.03.2021
לימור שלום,
נשמע שאתם מתמודדים עם קושי גדול, הדאגה לילד ולמצבו הנפשי ובעיקר התמודדות עם חוסר האונים. ברור לנו שזהו מקום שלא פשוט להיות בו כהורים.
ראשית אנו חייבות לציין שפורום זה מהווה מקור להתייעצות בלבד וייתכן ואתם זקוקים לליווי צמוד יותר.
מלבד ההתייחסות לחרדה החברתית, לא ציינת מדוע בנך נמנע מהליכה לבית הספר. חשוב להבין האם היה אירוע חברתי שגרם לכך, האם יש קושי לימודי או חברתי ספציפי ומתי המצב התחיל להשתנות. לכן, על אף שכתבת שניסיתם להפנות את הילד ללא הצלחה לקבלת סיוע, פסיכולוגי או טיפול בקבוצה חברתית אנו ממליצות לנסות לשוב ולגייס אותו לכך. ילד בכיתה ט' כבר מבין את המשמעויות של היעדרות מבית ספר ואפשר לשקף לו אותן. במידת האפשר, ניתן להיעזר באנשים נוספים שעליהם הילד סומך ( כגון משפחה, שכנים קרובים או חברים שלכם) שינסו לדבר איתו ולהשפיע עליו. דבר משמעותי נוסף שנוצר על ידי גיוס אנשים נוספים שיתמכו בתהליך, הוא הפחתת חלק מההתמודדות ומהמאבקים שלכם מול הילד. ציינת שהוא משתתף בקבוצת ספורט, דבר לא מובן מאליו לילד שנמנע לצאת מהבית. יש צורך בפרטים נוספים על התקשרות ביניכם ,התנהלותו בבית ובמסגרות חברתיות אחרות על מנת לסייע ודבר זה יתאפשר במסגרת של טיפול. חשוב לציין שבמידה וההתנגדות של הילד לטיפול לא נחלשת, אתם יכולים להגיע בעצמכם להדרכת הורים נוספת או אלינו למרפאה לקבלת עזרה.
דבר נוסף שנמליץ עליו הוא הגעה לעמדה הורית משותפת מול הילד בנוגע לחשיבות הלימודים. הצגת חזית אחידה תסייע לכם להימנע מהיגררות לוויכוחים בבקרים ותאפשר לכם לממש את החלטתכם. על אף הקושי הכרוך בכך, אי היגררות לעימות בנושא עשוי להבהיר לילד את העמדה הנחושה שלכם שאינה הולכת להשתנות. כמובן שלא מדובר בהתעלמות ממצבו הנפשי של בנך אלא דרישה ברורה שמוצגת לילד בנוגע להליכה לבית הספר, יחד עם הכלה ומתן אפשרויות סיוע.
כיוון שאמרת שבית הספר מודע למצב ומעורב ניתן לבקש הכוונה גם מהצוות המקצועי בבית הספר בבניית תוכנית שתעזור לו להגיע ללימודים.

אם המצב ממשיך כך או מחמיר את מוזמנת לפנות אלינו למרפאה להמשך ייעוץ וקבלת סיוע ממוקד.
טלפון המרפאה הוא 03-9253186.
בנוסף, ניתן לפנות למרפאת חרדה בשניידר, בטלפון 03-9253582, ייתכן וטיפול בחרדה החברתית באופן ממוקד יסיע גם לפתרון בעיית הנוכחות בבית הספר
בהצלחה,
צוות הפורום.
מקרא:   אורח/ת אורח/ת    חבר/ה חבר/ה    פסיכולוג/ית פסיכולוג/ית    מנחה מנחה    מנהל/ת פורום מנהל/ת פורום    הודעה ראשית הודעה ראשית    עם תגובה עם תגובה    ללא תגובה ללא תגובה