פורום התייעצות פתוח להורים
 
 

פורום התייעצות פתוח להורים

ניהול פורום: לירן ילין, שיר בר אדון, יפעת חנמן וחן גלעדי

פרטים אישיים
* שם בפורום:
  שם פרטי:
  שם משפחה:
  דואל':
    (דואר אלקטרוני לא יופיע בפורום)

תוכן ההודעה
* נושא:
 
  תוכן:
  Bold Underline Italic Link
צפיה
 
עריכה

רשימת קישורים
שם קישור 1:
שם קישור 2:
שם קישור 3:
שם קישור 4:
שם קישור 5:


רשימת קבצים
שם קובץ 1:
שם קובץ 2:







סה"כ הודעות: 2
ילד לא משתלב
מתייעצת
19:33 14.09.2020
יש לי נכד בן 8 שמאד אוהב חברים אבל אוהב לשוחח איתם ולשחק משחקים שהוא אוהב ולא כדורגל וכאלה שכולם אוהבים .הוא משווע לחברים שיבואו או יזמינו אותו וזה לא הולך ! מה שמפליא שיש לו משחקים נפלאים שאין לחברים אחרים וזה בית מאד פתוח ומארח ומכבד -גם באוכל .מי לא רוצה להגיע לחבר כזה ? אז מה אפשר לעשות כדי להקל עליו ?
תשובה מצוות הפורום
shir
17:00 19.11.2020
חדש
שלום, נשמע שאכן את מתמודדת עם סיטואציה שאיננה נעימה או פשוטה עבורך, סביב קשיי ההשתלבות החברתיים של נכדך.
המצוקה שאת חווה טבעית ולגיטימית, ומעידה על אכפתיות ורגישות שלך כלפיו! התמיכה, הנוכחות והמעורבות שלך בחייו של נכדך- חשובות ועשויות לסייע לו בהתמודדות עם המצוקה שהוא חש. מומלץ להמשיך ולתמוך בו.

מדברייך עולה שהנכד שלך עושה מאמצים רבים על מנת להכיר חברים חדשים וליצור מפגשים חברתיים, ושהדבר איננו קל עבורו. נשמע שאכן קשה לו להכיר חברים שמעוניינים להגיע לשחק אתו, בשל קשיים למצוא מכנה משותף עם אותם החברים, דבר שעבורך כסבתא שלו לא קל לקבל, ואף מכאיב לראות מהצד. זה מובן לגמרי.

חשוב לערב את האנשים הקרובים אליו, ולגייס תמיכה של גורמים נוספים, כמו- הצוות החינוכי בביה"ס. ניתן לחשוב על כך תוך שיתוף פעולה עם היועצת, המחנכת, המנהלת והפסיכולוג של ביה"ס. זאת, על מנת לחשוב ביחד איך ניתן לחבר בינו לבין ילדים אחרים –למשל דרך תכנית הלימודים. לדוגמא, אם המורה נותנת משימה או מטלה מסוימת ומחלקת את הילדים לקבוצות קטנות, ניתן לחשוב איך אפשר דרך פעילות ביה"ס, לשלב גם פעילות שיכולה לתרום ולעזור לו להכיר חברים חדשים. כמו כן, גם במסגרות נוספות בהן הוא משתתף- ניתן לחשוב ביחד כיצד ניתן לשלב אותו, בעזרת הקרובים והאחראים שנמצאים במסגרות אלו. בנוסף, ניתן גם לחשוב ביחד איתם על תחומי עניין נוספים שיכולים לעזור, וכן על ילדים אחרים שנמצאים במסגרת ביה"ס ובמסגרות נוספות, שאליהם הוא יוכל יותר להתחבר.

בנוסף, ייתכן כי שילוב שלו בחוגים בהתאם לתחומי העניין שלו- עשוי לסייע לו ביצירת מכנה משותף עם ילדים אחרים, ולהכיר חברים חדשים, שהינם בעלי תחומי עניין הדומים לשלו (בשל השתתפותם באותם החוגים); עקב כך, ייתכן כי אותם הילדים יהיו מעוניינים להיפגש, לשוחח ולשחק עימו במשחקים הקשורים לתחומי העניין המשותפים להם.

עם זאת, נציין כי מומלץ להכין את נכדך גם להתמודדות עם מצבים מתסכלים בהמשך חייו מול חבריו, ולעזור לו לפתח דרכי התמודדות שיותר יטיבו עימו למול אותם המצבים (שהם חלק טבעי מהחיים).
לכן, מומלץ לשמש עבורו דוגמא אישית להתחשבות גם ברצונות האחר, וכן לתווך עבורו סיטואציות חברתיות; למשל, להסביר לו כי לפעמים כשנמצאים עם חברים צריך להתחשב גם ברצונות ובתחומי העניין שלהם, למרות שהוא פחות מתחבר לאותם המשחקים; בחלק מהפעמים נשחק עם חברים במשחקים שאנחנו אוהבים ובחלק מהפעמים נשחק במשחקים שהחברים שלנו אוהבים.

אנו מקווים שהצלחנו לעזור.
אם יהיו לך שאלות נוספות או שהמצב יחמיר (למשל לכדי הימנעות ממצבים חברתיים)- את מוזמנת לפנות אלינו למרפאה להמשך ייעוץ.
בהצלחה, צוות הפורום.
מקרא:   אורח/ת אורח/ת    חבר/ה חבר/ה    פסיכולוג/ית פסיכולוג/ית    מנחה מנחה    מנהל/ת פורום מנהל/ת פורום    הודעה ראשית הודעה ראשית    עם תגובה עם תגובה    ללא תגובה ללא תגובה