פורום התייעצות פתוח להורים
 
 

פורום התייעצות פתוח להורים

ניהול פורום: יעל ארביב, אלירז בר אור, לירון רדיאן

פרטים אישיים
* שם בפורום:
  שם פרטי:
  שם משפחה:
  דואל':
    (דואר אלקטרוני לא יופיע בפורום)

תוכן ההודעה
* נושא:
 
  תוכן:
  Bold Underline Italic Link
צפיה
 
עריכה

רשימת קישורים
שם קישור 1:
שם קישור 2:
שם קישור 3:
שם קישור 4:
שם קישור 5:


רשימת קבצים
שם קובץ 1:
שם קובץ 2:







סה"כ הודעות: 4
ילדה בגיל ההתבגרות
mateus13
16:51 08.12.2019
שלום,
בתי בגיל 13 וחצי, מזה תקופה עושה דין לעצמה ואינה נכנסת לשיעורי מתמטיקה מהסיבה שאין לה חברות שם והיא לבד.
יוצא בזה שהילדה נעדרת ימים שלמים מבית ספר לטעמי בצורה חריגה.
ניסינו לשתף את צוות בית הספר לפתרון הבעיה, אך כלום לא עוזר.
ניסינו לעניין את בתנו בטיפול אצל מאמנת אישית אך היא מסרבת בכל תוקף שמא זה מתייג אותה כילדה חריגה.
יודגש שההיעדרויות שלה לא רק קשורות למתמטיקה אלא לסיטואציה בה בתי חושבת שלא מתייחסים אליה או לא רואים אותה כפי שפעם התבטאה בפנינו.
סירובה לקבל עזרה די מנציחה את המצב כאשר גם אנחנו וגם צוות בית הספר לא מצליחים לסייע בידה.
מה ניתן לעשות?
מתבגר שלא מקבל סמכות
שלומית
11:00 30.04.2020
היי
יש לי ילד בן 17.5 שאבדה לו הדך. הילד בן שלישי לי .
אנחנו הוריו גרושים מזה כ10 שנים ומאז אין לו קשר עם אביו.
האב ניתק קשר עם שלושת ילדינו.
בני ילד חכם לומד במגמת פיסיקה מחשבים ו-5 יחידות מתמטיקה. מוביל חברתית בצופים.
תמיד היה ילד קשה ועקשן.לאחרונה חלה החמרה במצבו. מתנהג בעוינות ממיר את סמכותי יוצא כל ערב וחוזר מתי שבא לו עושה מה שרוצה.הקשר ביני ובינו מדרדר מיום ליום .
ואני מודאגת מאד אשמח לעזרתכם בהקדם.
תשובה לשלומית
יעל ארביב
11:16 22.06.2020
שלום רב, אכן נשמע שאת מתמודדות עם סיטואציה מאוד מורכבת עם בנך שאינו מקשיב ומרה את פיך. יתרה מכך, נשמע שניכר שהקשר בינכם אינו כפי שהיה בעבר מה שמאוד מדאיג ומפריע לך,במיוחד שאת מתמודדות עם זה לבד ללא עזרה מאביו. חשוב לי להגיד שהחששות שלך הן מאוד לגיטמיות ומובנות ואינן קלות להתמודדות.
המלצתי היא לאזן תגובה אסרטיבית במיוחד מולו, הקובעת נורמה חדשה של הצבת גבולות ונוכחיות הורית, בנוסף לתגובת חיזוק הקשר עם בנך ללא קשר להתנהגויות שלו.
לגבי שיקום הסמכות בבית, חשוב מאוד להפגין נוכחות בחייו גם כאשר הוא דוחף אותך החוצה. דרך אחת שאנחנו עושים זאת זה על ידי התיישבות בחדר שינה שלו לאחר הפרת גבול בבית. אז אם למשל הוא מגיע מאוחר הביתה, ניתן להיכנס לחדר שלו יום או יומיים למחרת ולהגיד לו משפט קצר מאוד,"דני (שם בדוי), אתה שוב הגעת הבייתה מאוחר למרות שקבענו שעת הגעה מוקדמת יותר. זה לא מקובל עלי ואני אשאר בחדר בשעה הקרובה עד שתציע לי פתרון יישומי לשנות זאת." אם הוא מציע פתרון יישומי, אפשר לנסות זאת, אך אם לא, עלייך להישאר בחדרו בשקט אפילו 40+ דקות, תוך כדי שמירת רוגע, קור רוח, ומבלי להגיב לו כלל. במידה ואת חוששת מתגובתו, מומלץ להזמין הבייתה קרוב משפחה באותו ערב בשביל לתמוך בך מחוץ לחדרו, ולמתן את תגובת בנך.

לצד זאת חשוב בהחלט לפתח קשר חיובי כמה שאפשר עם ילד מתבגר, ואנו מציעים לעשות זאת על ידי "מחוות פיוס חד-צדדיות". הכוונה היא להזמנה לילד לעשות איתו דברים שהוא אוהב ולבלות זמן איכות רק איתו. כמו למשל ללכת איתו למשחק כדורגל של קבוצה שהוא אוהד,להציע לו ללכת לסרט או הופעה, וכדומה. כמובן שיכול להיות שבנך יתנגד ולא ירצה לבוא, וזה בסדר גמור. אולם באמצעות המחוות החד צדדיות (לא משנה מה הוא מחליט לעשות בסוף) את מראה לו שחשוב לך לחזק את הקשר עימו, ושאת לא מוותרת עליו. לכן חשוב להתמיד ולהמשיך להציע לו גם אם הוא לא מעוניין.
אם המצב ממשיך כך או מחמיר אתם מוזמנים לפנות אלינו למרפאה להמשך ייעוץ אם יש לך שאלות נוספות. טלפון המרפאה הוא 03-9253186.
בהצלחה,
צוות הפורום.
תשובה ל-mateus13
יעל ארביב
11:12 22.06.2020
נשמע שההתמודדות שאת עוברת היא מאוד מורכבת. זה בוודאי קשה לשמוע שבתך נעדרת מהשיעורים ואינה מוכנה לקבל עזרה למרות שזה מאוד חשוב לך. במידה והילדה נעדרת ימים שלמים מבית הספר בצורה חריגה, אנחנו במרפאה מתייחסים לזו ברציניות רבה ומציעים תהליך הדרגתי להחזרת ילד למסגרתו באופן רציף. במסגרת הפורום אין אפשרות לפרק את כל התהליך אך נוכל להציע כמה הנחיות אפקטיביות במיוחד.
1.ניתן לבקש מקרוב משפחה/חבר טוב של המשפחה/ מורה או חברות טובות שיסייעו לכולכם בליווי בתך למסגרת בית הספר. שיטה זו נקראת "גיוס תומכים", המשקפת את את העובדה שילדינו נעזרים לחזור לתפקוד דווקא בעזרת אנשים חיצוניים, כיוון ש"לא נעים" לסרב לדודה או לסבתא לצאת מהבית כפי שאפשר לסרב לאמא ואבא. אם אין אנשים שיכולים להגיע מהסביבה הקרובה וללוות אותה פיזית, אפשר גם לבקש מהם להתקשר אליה בבוקר וללוות אותה טלפונית. גם אם היא נעדרת רק משיעור מסוים כגון מטמטיקה, ניתן לבקש שיתקשרו אליה בשעות הבוקר, או באחה"צ לאחר שהדבר הזה נודע להם. התומך יכול לשאול אותה למה לא הגיעה, ולהעביר שזה לא רק אתם, ההורים, אשר מצפים ממנה להגיע אלא שזה מסר מכל הסביבה, ומתוך אהבה ודאגה אליה, אף אחד לא יהיה מוכן לוותר לה ולוותר עליה בנושא הזה.
2.בנוסף, חשוב מאוד לבדוק מה בתך עושה בבבית כאשר אינה בשיעורים ובבית ספר, ולפעול כדי לבטל חיזוקים משניים. לדוגמא, הרבה ילדים אשר נשארים בבית מוצאים את עצמם מול המחשב והטלוויזיה כל היום, כך שסה"כ נחמד להישאר בבית. במצבים כאלה אנו מדגישים את החשיבות של שלילת מסכים בשעות בית ספר. דוגמא נוספת זה ילד שמרוויח זמן איכות עם אמא או אבא כאשר הוא נשאר בבית, וכמובן גם כאן נפעל למנוע מצב בו להישאר בבית נחווה כמו פרס עבור הילד.
במידה והדבר מחמיר את מוזמנת גם להפנות שאלות אלו להמשך טיפול גם דרך המרפאה-במידה והמענה איננו מספק ועונה על כל שאלותיך,נשמח תמיד לעזור במידה ויש לך שאלות נוספות. המרפאה לסמכות הורית - 03-9253186
מרפאת חרדה - 03-9253582
המון בהצלחה בהמשך!
מקרא:   אורח/ת אורח/ת    חבר/ה חבר/ה    פסיכולוג/ית פסיכולוג/ית    מנחה מנחה    מנהל/ת פורום מנהל/ת פורום    הודעה ראשית הודעה ראשית    עם תגובה עם תגובה    ללא תגובה ללא תגובה