פורום התייעצות פתוח להורים
 
 

פורום התייעצות פתוח להורים

ניהול פורום: אריאל לביא, נעם לופו, ליאור בן אלי

פרטים אישיים
* שם בפורום:
  שם פרטי:
  שם משפחה:
  דואל':
    (דואר אלקטרוני לא יופיע בפורום)

תוכן ההודעה
* נושא:
 
  תוכן:
  Bold Underline Italic Link
צפיה
 
עריכה

רשימת קישורים
שם קישור 1:
שם קישור 2:
שם קישור 3:
שם קישור 4:
שם קישור 5:


רשימת קבצים
שם קובץ 1:
שם קובץ 2:







סה"כ הודעות: 3
חרדה
עירית
10:33 10.01.2018
שלום
בני בן 8. כאשר נכנס לגן עירייה נראה שהייתה מעין רגרסיה והוא ממש לא אהב ללכת לגן - היה נראה שמתאפק כל היום ( לא דיבר בכלל - ידעתי בדיעבד רק לאחר זמן מסויים - הגננת חשבה שהוא פשוט ביישן) כאשר היה חוזר הביתה היה בהתפרצויות זעם , בכי רב לא יכל לשאת תסכולים.
אנחנו כהורים עשינו "טעויות" ובתחילה כעסנו - אולי זה פינוק יתר, היינו מבטיחים מתנות מנסים בכל דרך להביאו לגן אך הסבל היה קשה מנשוא לי כאמא וכמובן לו שהראה את המצוקה בכל דרך אפשרית
מאחר והגננת שידרה מסר שאני דואגת מדי ובכל פעם הייתה מסבירה שזה אופי והכל בסדר נתתי לזמן לעבור ועל זה אני משלמת מחיר כבד כיום.
לאחר כשנה החלטתי להכניס יועצת שתיתן תמונה אובייקטיבית אבל גם היא לא ראתה משהו חריף והסבירה שאני דואגת לשווא יותר מדי..כן ראהה פסיביות ופחות מעורבות. כשביקשתי לפנות להתפתחות הילד הגננת ממש שללה את זה שוב בהסבר שאין טעם ושאסמוך עליה.
כיום אני רואה שלא טעיתי באינטואיציה ואכן הילד כנראה סובל מחרדה שניכרת בעיקר בביהס ( קפוא..פסיבי...אינו יוצר קשר בקלות.. מדבר יותר בעיקר עם ילדים !! לציין כי חשדו גם באילמות סלקטיבית אך לאחר מכן היה נראה שזה לא בדיוק נראה כמו אילמות סלקטיבית.)
בעיניי אני רואה שהחשש הגדול שלו הוא ממבוגרים - דבר שהותיר אותי בתחושה שמישהו מבוגר עשה לו רע - אפילו אולי גגנת שצרחה/צעקה והוא נבהל בעוצמות גבוהות וזה הותיר לו תמונה לא טובה של דמות סמכותית
מצד שני הוא לא פונה גם למבוגר אחר מלבד משפחה מצומצמת
אנחנו נמצאים בקשר עם פסיכולוג ביהס אולם נראה שאני לא ממש מתקדמת איתו בקצב הנכון - הוא עדיין לא נפרד ממני בטיפול למרות קשר של למעלה משנה
אני לא יודעת איך לקדמו לימודית מאחר וסמכות הורית קצת התערערה לאחר נטייה לרחמים שלי וחוסר שיתוף פעולה מצידו לעשות משהו - המוטיבציה שואפת לאפס בכל הקשור לעשייה דבר שמאוד מתסכל אותי וגרם לי לתת לו להתחזק רגשית ולא לעשות מעבר כלום. הפער הלימודי נותן אותותיו וכך אני נשאבת למעגל שאיני יודעת איך לצאת ממנו.
כל מטפל שלקחתי אליו - ריפוי בעיסוק/רכיבה טיפולית/מטפל רגשי וכו.
לא הרגשתי שנוצר קשר כלשהוא והוא מרגיש בטוח.
אני בפרשת דרכים כי אני רוצה שבביהס יעזרו יותר ואמורה להסביר לצוות כיצד לנהוג אבל כפי שעולה כבר מדבריי הדבר לא פשוט בכלל
התקיעות הזו לא בריאה לאף אחד מאיתנו ואני הכי רוצה בעולם לשנות את דפוס הנוקשות שנוצר סביבו.
אשמח להכוונה לעיצה מה כדאי לי לעשות ...מה יהיה נכון עבורו
מן הסתם קבוצת ילדים שעובדת בשיתוף כפי שאני מבינה שיש כזה סוג טיפול לא יתאים עבורו ולכן אני מנסה להבין כיצד אוכל לעזור בדרך היעילה ביותר ???
המשך ...
עירית
12:40 10.01.2018
למרות אורך הפנייה הקודמת :)
מצאתי צורך לשתף כי הילד בבית מתנהג בחופשיות
עומד על שלו , עקשן , יודע בדיוק מה רוצה עד כדי "ביטול" דרישותינו .
מתעכב על דיוקים ורצון ללכת בדרכו ואילו בביהס הוא הרבה יותר פסיבי, שקט, לא יוזם קשרים, לא פונה למורה ,לא משתתף מן הסתם בשיעורים - הצבעה ומענה על תשובות. צריך ממש לנהל אותו מבחינת עשייה ...
מרבה לחקות התנהגויות ופחות מציג את ה"אני" שלו .
בשל הפער העצום הזה שרק אנחנו רואים אותו מן הסתם לעיתים קשה להסביר לצוות בביהס כי מבחינתם מולם עומד ילד שקט יותר , מופנם וממושמע...
אני מוצאת עצמי הרבה פעמים מסבירה ללא הבנה הדדית את המצב.
תשובה לעירית
noa
15:27 12.01.2018
היי,

קודם כל נשמע שהמצב באמת אינו פשוט. אנו מבינים שאת מרגישה כי הסמכות ההורית שלך נפגעה.
האם מלבד חרדתו של בנך, ישנן התנהגויות מקצינות ואלימות בביתך? האם בנך אינו מכבד את החוקים והדרישות שלך?
אם זהו המצב, אנחנו חושבים שהפתרון הכי טוב בשלב זה יהיה אם תנסו כהורים להסביר לו את המצב כפי שאתם רואים אותו: מצד אחד שאתם דואגים לו ורוצים רק בטובתו, ומצד שני שאינכם מוכנים להמשיך לקבל את העובדה שהוא אינו עונה לדרישותיכם. יתרה מזאת, אתם יכולים להוסיף שאם ימשיך כך - לא תהססו לערב גורמים חיצוניים בעת הצורך (יועצת, מחנכת, משפחה קרובה וכו') על מנת
לאכוף זאת. יש לזכור כי המטרה הינה לשדר לילד שאנו פה בשבילו ורוצים לעזור לו כמיטב יכולתנו, וכמובן לא לכעוס עליו אם הוא כן משתף ומספר.

כמובן שאם המצב אינו משתנה או חלילה מחמיר את מוזמנת להתקשר ליחידה להמשך ייעוץ והכוונה.
בהצלחה,
צוות הפורום
מקרא:   אורח/ת אורח/ת    חבר/ה חבר/ה    פסיכולוג/ית פסיכולוג/ית    מנחה מנחה    מנהל/ת פורום מנהל/ת פורום    הודעה ראשית הודעה ראשית    עם תגובה עם תגובה    ללא תגובה ללא תגובה