פורום התייעצות פתוח להורים
 
 

פורום התייעצות פתוח להורים

ניהול פורום: יעל ארביב, אלירז בר אור, לירון רדיאן

פרטים אישיים
* שם בפורום:
  שם פרטי:
  שם משפחה:
  דואל':
    (דואר אלקטרוני לא יופיע בפורום)

תוכן ההודעה
* נושא:
 
  תוכן:
  Bold Underline Italic Link
צפיה
 
עריכה

רשימת קישורים
שם קישור 1:
שם קישור 2:
שם קישור 3:
שם קישור 4:
שם קישור 5:


רשימת קבצים
שם קובץ 1:
שם קובץ 2:







סה"כ הודעות: 2
קושי ללכת לבית ספר.
Jaky
23:00 07.09.2017
שלום רב,
בתי התחילה ללכת לבית ספר לכיתה א.ימים הראשונים לא היו שום בעיות .(היה אשר לקחת את בתי לכיתה ).
אחרי יומיים כאשר היה כבר אסור להכנס לבית ספר.בתי סירבה ללכת לבד משער בית ספר לתוך הכיתה.כל יום בכי חזק וסירוב ללכת לבית ספר.רק במידה ומישהו מהמבוגרים מלווים אותה לכיתה.בכיתה ובשיעורים מתנהגת טוב.הבנתי שיש לה קושי רב במעברים ובהפסקות להיות ללא מבוגר.
כבר 3 ימים היא בוכה ולא רוצה ללכת לבית ספר..ממש מסרבת.כבר לא ידע מה לעשות ,אני לוקח אותו לבית ספר עם לב כבד ומפחד כך לפגוע לבתי מבחינה נפשית.
אשמח לתשובתך והמלצתך .מה כדאי לעשות ולמי לפנות.או אולי עבר לא מספיק זמן להתרגלות.

תודה מראש.
תשובה לJaky
hadar1
 
21:58 16.09.2017
היי ג'קי,

נשמע שביתך אכן חווה קושי בהתאקלמות והסתגלות למסגרת החדשה, בה ההתנהלות שונה באופן מהותי מההתנהלות בגן.

במקרים כאלו, אנו ממליצים על טיפול באמצעות חשיפה.
נסו ליצור קשר עם צוות בית הספר, לשתף אותם בקושי ולתאם איתם לו"ז מסודר בו תקבעו תורנויות- בכל בוקר מורה או איש צוות שמלווה את בתכם מהשער אל הכיתה, ובמידת האפשר ישים עין גם בהפסקה. אפשר גם לחשוב על להצמיד אליה תלמיד/ה מהכיתה שמתאים לתפקיד, ויתווך את זמן ההפסקה, ישלב אותה ויפחית את הקושי ליזום ולארגן את ההפסקה בעצמה.

בנוסף, נסו לבצע חשיפה הדרגתית לבית הספר בשעות אחר הצהריים-
קבעו ימים ושעות קבועים בהם תבואו יחד עם בתכם לבית הספר. בהתחלה תבואו רק לשער, אח"כ תיכנסו לחצר ותסתובבו בה, ולבסוף גם תיכנסו לכיתה. נסו לשלב משחקים בחוויה, ולהפוך את החשיפה למעין בילוי.

בבית חשוב להעביר מסר אחיד וברור- "ילדים בני 6-7 הולכים לבית הספר, בכל מקום, וגם את צריכה ללכת. אולי זה קשה, אבל אנחנו נהיה איתך יחד בהתמודדות וננסה לפתור כל קושי שיהיה לך. אבל- הולכים לבית הספר כל יום, גם כשקשה".
אפשר להכין לוח על המקרר ולסמן בו כל יום שעובר בבית הספר, עד שתגיעו לX ימים בהם יתקבל צ'ופר קטן.
אפשר לשתף את בני המשפחה המורחבת (סבא וסבתא, דודים) ולערב אותם. הם יכולים לצלצל לבתכם אחרי הלימודים ולהתעניין איך היה לה, או לצלצל בבוקר לאחל בהצלחה, לחדד את העובדה שצריך ללכת ללימודים.

העקרון החשוב ביותר הוא להשאיר את בית הספר בחייה של בתכם, גם אם היא מנסה להרחיק אותו. אם קורה והיא לא הולכת לביה"ס- אין לאפשר חשיפה למסכים (שהם צ'ופרים) בזמן שעות הלימודים, עליה לצלצל אחר הצהריים לחבר ולבקש את שיעורי הבית ולבצע אותם. יש להפחית את המשיכה אל הבית, ולהגביר את המשיכה אל ביה"ס.

לעתים מדובר בתקופה ממושכת בה יש צורך לעבוד קשה על החיבור לבית הספר, ולכן אנו ממליצות לערב מספר רב של תומכים מהסביבה, ככל הניתן (כפי שהוצע על עירוב הצוות החינוכי ובני המשפחה).
במידת הצורך, אתם מוזמנים לפנות אל המרפאה לסמכות הורית ולתאם פגישה. המרפאה מתמחה בטיפול בסרבנות ביה"ס ויכולה להיות לכם לעזר.

מצורף קישור עם הסבר לגבי הימנעות מבית ספר.


בהצלחה,
צוות הפורום.
רשימת קישורים
   הימנעות מבית ספר
מקרא:   אורח/ת אורח/ת    חבר/ה חבר/ה    פסיכולוג/ית פסיכולוג/ית    מנחה מנחה    מנהל/ת פורום מנהל/ת פורום    הודעה ראשית הודעה ראשית    עם תגובה עם תגובה    ללא תגובה ללא תגובה