פורום התייעצות פתוח להורים
 
 

פורום התייעצות פתוח להורים

ניהול פורום: יעל ארביב, אלירז בר אור, לירון רדיאן

פרטים אישיים
* שם בפורום:
  שם פרטי:
  שם משפחה:
  דואל':
    (דואר אלקטרוני לא יופיע בפורום)

תוכן ההודעה
* נושא:
 
  תוכן:
  Bold Underline Italic Link
צפיה
 
עריכה

רשימת קישורים
שם קישור 1:
שם קישור 2:
שם קישור 3:
שם קישור 4:
שם קישור 5:


רשימת קבצים
שם קובץ 1:
שם קובץ 2:







סה"כ הודעות: 2
הילד בן 15 ושמונה חודשים לא רוצה ללמוד
קובי
14:10 11.01.2017
הייתי רוצה לדעת בבקשה מה לעשות עם ילד שרב עם המורים מקלל התיכון כבר לא יכול להכיל אותו מחפשים לו תיכון אחר בעירייה אבל בינתיים הוא צריך להגיע לבית הספר שלו ושם זה פצצה מתקתקת ומה שגם בבית קללות ומרדנות ... מה עושים ? הילד בטיפול cbt אבל אין שום התקדמות רק יותר גרוע אשמח לעזרה ... תודה .
תשובה לקובי
hadar1
11:54 12.01.2017
היי קובי,

בתור התחלה, על מנת לנסות לצמצם מתחים וריבים- נסו לנקוט בעמדה לא מסלימה. המשמעות לכך היא שתבחרו 1-2 התנהגויות קשות אליהן תגיבו ובהן תבהירו ש"כאן עובר הקו האדום". למשל: הליכה לביה"ס.
את שאר ההתנהגויות נסו לשים כרגע בצד, לא להיכנס לעימותים, ולנסות להבליג. המטרה היא שתוכלו לרכז ולמקד את הכוחות שלכם במה שהכי קריטי בשלב הזה, ושבבית לא תהיה אווירה של קרב אינסופי לאורך כל היום.

דבר נוסף, הוא גיוס של תומכים למצב- נסו לחשוב אילו חברים/בני משפחה תוכלו לגייס לעזרה באופנים שונים. הניסיון מלמד ששימוש באנשים חיצוניים לבני המשפחה הגרעינית מניע את הילד ועשוי להשפיע על התנהגותו. למשל: בכל פעם שבנכם מקלל מורה בביה"ס, סבא/סבתא/דוד/ה/שכנה/חבר/ה משפחתי/ת מרימים אליו טלפון ואומרים "שמעתי שקיללת היום את המורה, ההתנהגות הזו מצערת ולא מקובלת עלינו". המעורבות שלהם עשויה לווסת את התנהגות בנכם ולהקל על התנהלות.

לגבי בית הספר, אנו ממליצים להמשיך ולשדר קו אחיד הדורש מבנכם ללכת בכל יום ללימודים. אמנם תפקודו שם אינו מיטבי, אך לא נרצה שייפלט ממסגרת ויישאר בבית- מה שיחמיר את המצב. המסגרת חשובה עבור ילדים ונערים, ולכן נמליץ גם ליצור קשר עם ביה"ס ולעבוד עימם בשיתוף פעולה, לנסות לגייס תומכים גם מטעמם שיפעלו יחד אתכם באופן יצירתי. למשל: במידה ובנכם מפריע בכיתה, הוא נשאר בביה"ס כשעתיים לאחר סיום הלימודים, ועוזר בספריה (לדוגמה).
למשל: אם בנכם מקלל מורה בפני הכיתה, עליו להתנצל בפני הכיתה ולהעביר 5 דקות של הסבר על כבוד הדדי.
גם הנוכחות שלכם ושל תומכים בביה"ס עשויה לשפר את המצב. למשל: אם בנכם מקלל מורה, עליו לבוא עם תומך ללימודים ולהתנצל בפני המורה.

לסיום, נציין כי הדברים שתיארת נוגעים לתחומים בהם עוסקת המרפאה לסמכות הורית בשניידר, וברשות המרפאה כלים נוספים שיוכלו לכוון אתכם. אנו סבורות כי הטיפול ביחידה עשוי להיות לכם לעזר, וממליצות לחשוב ולבחון אופציה זו.

נשמח לשמוע על התפתחויות,
בהצלחה.
מקרא:   אורח/ת אורח/ת    חבר/ה חבר/ה    פסיכולוג/ית פסיכולוג/ית    מנחה מנחה    מנהל/ת פורום מנהל/ת פורום    הודעה ראשית הודעה ראשית    עם תגובה עם תגובה    ללא תגובה ללא תגובה