פורום התייעצות פתוח להורים
 
 

פורום התייעצות פתוח להורים

ניהול פורום: יעל ארביב, אלירז בר אור, לירון רדיאן

פרטים אישיים
* שם בפורום:
  שם פרטי:
  שם משפחה:
  דואל':
    (דואר אלקטרוני לא יופיע בפורום)

תוכן ההודעה
* נושא:
 
  תוכן:
  Bold Underline Italic Link
צפיה
 
עריכה

רשימת קישורים
שם קישור 1:
שם קישור 2:
שם קישור 3:
שם קישור 4:
שם קישור 5:


רשימת קבצים
שם קובץ 1:
שם קובץ 2:







סה"כ הודעות: 2
ילד בן 9 לא בבית הספר
אם מודאגת
23:06 11.11.2016
שלום,
בני בן ה-9 אינו הולך לבית הספר כבר מעל שבוע.
מתמודד עם קשיים משמעותיים מתחילת א' הכוללים קשיי השתלבות התנהגותיים (התקפי זעם, אלימות עם ילדים), קשיי למידה (קריאה כתיבה) וחרדה וקשיי ויסות רגשי שהובחנה כבר בתחילת כיתה ב'- והחל טיפול תרופתי שהיה יעיל כמעט כל השנה.
מתחילת כיתה ג' חלה החמרה הדרגתית בכל ההיבטים, תדירות ההתפרצויות בבית הספר, בית ואחה"צ בגינה עם חברים הפכה בלתי אפשרית (אלימות מילולית ופיזית כלפי ילדים, מורים, מנהלת...). אובחן ל- ADHD והוחלט על שינוי תרופתי שייתכן והעמיק את הקושי.
לפני כשבוע סירב ללכת לבית הספר וגם אנו מבינים שהמצב אינו אפשרי (בית הספר עושה כל שביכולתו, הציע תוכנית לימודים פרטנית מלאה, פועל להשגת אישור לסייעת צמודה) אבל כרגע הילד בבית והמצב בלתי נסבל.
התחיל השבוע טיפול פסיכולוגי (פסיכולוג קליני והתנהגותי).
מה עושים במצב כזה? איך צריך להתמודד?
המצב בלתי אפשרי...
אודה להמלצתכם מה עושים, כיצד יוצרים מהפלונטר, איך עלינו ההורים לפעול?
תודה
תשובה לאם המודאגת
hadar1
 
19:59 12.11.2016
שלום,

אנו מבינות מדברייך כי ב3 השנים האחרונות התמודדתם עם לא מעט קשיים התנהגותיים, לימודיים, חברתיים ורגשיים של בנכם.
ראשית חשוב לנו לציין כי אתם ראויים לשבח על התמדתכם וניסיונכם לשפר את המצב, להגיע לתוצאות חיוביות ולעזור לבנכם להתנהל באופן מיטבי במסגרות השונות.

מבחינה התנהגותית, אנו מבינות כי הילד מטופל תרופתית ואף כי לאחרונה הוחלט לבצע שינוי תרופתי שייתכן והחמיר את המצב (ותרם לרצונו להישאר בבית).
מומלץ להמשיך לעקוב ולבחון את הסתגלותו לתרופה ולראות האם יתרחש שיפור כלשהו ביכולות הוויסות שלו ואף לחזק אותו על הצלחות בנושא.
בנוסף, ההחלטה להתחיל טיפול פסיכולוגי עשויה גם היא, עם הזמן, להוביל לשיפור ניכר ביכולת ההתמודדות של הילד עם מסגרות ועם החברה, ובנוסף להוות מקור נוסף להתייעצות ותמיכה עבורכם.

מבחינה לימודית- תכנית לימודים פרטנית, סייעת- כל אלו כלים נהדרים שעשויים להניב שינוי עתידי לאחר הסתגלות למערכת החדשה.

עיקר המצוקה כעת מגיעה מהמישור הביתיי, מהעובדה שהילד מסרב ללכת לבית הספר. אנו ממליצות לשדר קו ברור שאומר לילד שעליו כן להתמיד וללכת לבית הספר, וכי לא תהיו מוכנים לאפשר למצב הנוכחי להימשך.
הבהירו לילד כי גם אם הוא נשאר בבית עליו להמשיך לעשות שיעורי בית, להכין תיק ללימודים ולישון בשעה קבועה לקראת הלימודים בכל יום.
במקביל, מומלץ לערב גורמים מבית הספר- כמו המחנכת שתבוא לבקר בבית, ואף להזמין חברים מהכיתה שיספרו על יומם בבית הספר. אלמנטים כאלו ישמרו על מעורבותו בנעשה בכיתה, ועשויים להועיל לתחושה שהוא "חלק ממשהו", לעניין אותו ולהוביל אותו לרצות לחזור לכיתה.
בנוסף, חשוב לשוחח עם הילד ולהבין מה קרה בשבוע האחרון שגרם לו להחליט להישאר בבית- האם משהו ספציפי? לאחר מכן תוכלו לנסות לחשוב יחד כיצד להקל עליו ולעזור לו להתמודד עם הקושי ללכת לבית הספר.
כאשר הילד בבית, חשוב לא לאפשר לו להינות ולשחק בזמן שהוא אמור להיות בכיתה (לשחק במחשב או לצפות בטלויזיה למשל), כך שיבין שהבחירה להישאר בבית אינה פרס ואינה מתגמלת, ואולי היא גם משעממת.

בשביל להקל עליכם את ההתמודדות בבית, אנו ממליצות גם לבחור את ההתנהגויות היותר בעייתיות מבחינתכם ולהגיב רק עליהן, וכרגע לפחות לא להתעקש על כל דבר ודבר. כך תוכלו להיות ממוקדים יותר מול הילד ויהיו לכם כוחות להקפיד איתו ולנסות לעזור לו להשתפר בדברים ספציפיים שיועילו לאווירה בבית.

לסיום, תוכלו לפנות לטיפול במרפאה לסמכות הורית בשניידר, שם תוכלו לקבל מגוון כלים נוספים להתמודדות. הטיפול הינו ממוקד בהורה וקצר טווח (5-10 פגישות) ועשוי להיות אפקטיבי עבורכם.

חשוב לנו להדגיש, שכבר עכשיו אתם פועלים ועומלים במגוון מישורים שעשויים להוביל לשיפור ניכר עם הזמן. בהצלחה רבה! נשמח לשמוע על התפתחויות ולהמשיך לייעץ.

תוכלו לקרוא עוד בנושא סרבנות בית ספר בקישור המצורף.

נאחל שוב בהצלחה רבה בהמשך,
צוות הפורום.
רשימת קישורים
   סרבנות בית ספר
מקרא:   אורח/ת אורח/ת    חבר/ה חבר/ה    פסיכולוג/ית פסיכולוג/ית    מנחה מנחה    מנהל/ת פורום מנהל/ת פורום    הודעה ראשית הודעה ראשית    עם תגובה עם תגובה    ללא תגובה ללא תגובה