פורום התייעצות פתוח להורים
 
 

פורום התייעצות פתוח להורים

ניהול פורום: יעל ארביב, אלירז בר אור, לירון רדיאן

 פורום זה פתוח להורים להתייעצות בנוגע למגוון בעיות התנהגות של ילדם.


התשובות בפורום נתנות ע"י צוות המרפאה לסמכות הורית במרכז שניידר לרפואת ילדים ואינן מהוות תחליף ליעוץ אישי במקרה הצורך.


פרטים אישיים
שם בפורום:
תפקיד: אורח/ת  
הודעות מנהל הפורום


הורים יקרים,

אנו נהיה פה מדי יום בכדי לענות לפניותכם ונשמח לעזור ככל שיתאפשר לנו במסגרת הפורום.

אנו מקוות כי תמצאו את הפורום תורם.

בברכה,
צוות הפורום.

 
סה"כ הודעות: 840
שחיקה ובדיקת גבולות
שרון
21:56 28.06.2020
חדש
שלום רב
אשתי ואני מגדלים 3 ילדים מקסימים. (6 ,4.5 ,1.5)
שנינו הורים פעילים וילדנו זוכים לזוג הורים נוכחים ופעילים.
אנו מחפשים דמות מקצועית שיכולה להגיע לביתנו , להכיר את הנפשות הפועלות והדינמיקה ולתת לנו הדרכת הורים פרטנית.

אשמח לתגובות

השב דווח
תשובה לאורח
יעל ארביב
11:01 29.06.2020
חדש
שלום רב, לצערי אין לנו פסיכולוג שיכול להגיע לביתכם ולספק לכם הדרכה פרטנית על ידי צפייה במתרחש. את המענה ניתן לקבל דרך המרפאה לסמכות הורית ולקבוע פגישה עם פסיכולוג ושם לדבר על הבעיות שעולות וכן על הדינאמיקה המשפחתית. אתם מוזמנים לפנות אלינו למרפאה להמשך ייעוץ אם יש לך שאלות נוספות. טלפון המרפאה לסמכות הורים הוא 03-9253186.

השב דווח
בת שנה וחצי פתאום נדבקת לאמא
אור
17:28 20.05.2020
שלום רב,

יש לנו בת יחידה בת שנה וחצי. תמיד היתה שמחה לבוא/לזחול במהרה למראהו של אבא. בזמן האחרון כשאבא (אני) פורש ידיים לקראתה היא כבר לא ממש ששה לבוא. יתירה מכך, אם היא על הידיים של אמא או אפילו רק בקרבתה ואני פורש ידיים, היא דווקא מחבקת ונאחזת יותר חזק באמא. מצד שני, אם היא על הידיים שלי ואמא נכנסת הביתה היא כמעט מזנקת ממני אליה. כמובן שאני משנן שעצמי שלא צריך להיעלב מזה ושזה (אני מקווה) לא כמו שזה נראה דרך העיניים שלי. ולמרות זאת, קשה שלא להיות מושפע זה. אציין שכשאמא לא בסביבה ההתנהגות שלה רגילה לגמרי, משחקת איתי, מחבקת, מחייכת..הכל רגיל. אבל ברגע שאמא מופיעה היא מיד הולכת ונאחזת בה עד שתרים אותה על הידיים.

קצת רגע אולי קשור ואולי לא - במסגרת עבודתי אני לעתים נמצא מחוץ לבית 4-5 ימים ברצף. אני מבין שזה אולי הופך את דמות האם ליותר מרכזית, אבל בימים שאני כן נמצא אני משתדל לקחת חלק יותר פעיל ומרכזי - מקלחת, אוכל, שינה, התעוררויות בלילה, ובאופן כללי נוכח כמה שיותר.

כמה שאני מנסה לשכנע את עצמי שזה בטח משהו זמני ויעבור, עדיין לא מרגיש בנוח ומחפש כלים להתמודד ולשנות את המצב הזה. אשמח לעזרה ועצה.

תודה מראש.

השב דווח
תשובה לאורח
יעל ארביב
10:59 29.06.2020
חדש
שלום רב, נשמע שאכן אתה מתמודד עם סיטואציה שהיא אינה נעימה, במיוחד כשאתה משקיע את מירב המאמצים בטיפול בבתך, ולוקח חלק פעיל בטיפול כמו שציינת במקלחות, אוכל,שינה וכדומה. חשוב לומר שהמרפאה איננה מטפלת בילדים בגילאים הללו. זה דבר טבעי שבתך תחפש את ההגנה והטיפול בדמות ההורית שנמצאת איתה רוב הזמן, כי באופן טבעי היא יותר מוכרת לה. הפגנת הנוכחות ההורית היא קריטית בגילאים הללו ועל כן חשוב שתנסה כמה שיותר לחזק את הקשר עם בתך, ולשנות את הדינאמיקה על ידי ימים בהם תוכל לקחת חלק פעיל בטיפול בה, וכך להעביר איתה את רוב שעות היום, כמו בסופשים למשל אם אתה לא יכול באמצע שבוע. כך תוכל לפתח את הקשר והצורך שלה בהגנה ובטיפול גם מצדך. כמו כן, ניתן לפנות לפסיכולוג התפתחותי שיכול לעזור במקרים הללו, דרך קופת חולים או דרך המרפאה בשניידר או להפנות אותה לפסיכולוג ילדים/או רופא ילדים שיוכלו לתת מענה מיטבי וספציפי לבעיה. בהצלחה !

השב דווח
האם הפורום פעיל מבחינת היועצים?
hi
10:17 02.03.2020
נראה שאין תגובות לבעיות המועלות כאן כבר זמן רב
האם התגובות מועברות לפרטי ולכן אין ניתנות לצפיה?

השב דווח
תשובה לאורחת
יעל ארביב
10:13 22.06.2020
אכן הופסקה הפעילות בפורום אך כרגע הפורום חוזר לפעילות מלאה. כמובן שגם חלק מהתגובות נענו בצורה פרטנית וחלקן הופנו להמשך טיפול דרך המרפאה.

השב דווח
נער שפורק עול
אובדת עצוצ
22:02 17.02.2020
בני בן הכמעט 14, מסרב לקון בבוקר לחטיבה בזמן...מתחילת השנה אך נגרר גם משנה שעברה.
ניסינו ברע, ניסינו בטוב...הודגש כמה חשוב ללמוד וכמה חשובה בעיקר המחצית הזו שקוסעת את הכניסה לתיכון. בערב הוא מיישר קוו ומבטיח ומראה בגרות אך שמגיע הבוקר או תכלס (הכנת שיעורי בית, לימוד למבחנים ועבודות) הוא לא מיישם בכלל. עושה טובה שלוקח ציוד לביהס, לא רושם כלום בכיתה. יש חו מלא חברים וכל אחהצ שלו הם עוברים מבית לבית וגם מסתובבים בחוץ.
הוא חשוב שהוא חסין מכל דבר וככה...אנחנו אובדי עצות. פנינו לעזרה מקצועית ממש עכשיו אבל אשמח לשמוע אם יש הורים במצב דומה שהצליחו לשרוד...

השב דווח
תשובה לאורחת
יעל ארביב
10:14 22.06.2020
זה נשמע שאתם מתמודדים עם אתגר לא פשוט.זה באמת קשה להכיל, וניתן להרגיש את הקושי הגדול שאתם מתמודדים עימו. נשמע שהקושי העיקרי הוא בהתעוררות בבקרים ובתפקודו בבית הספר.לכן, חשוב להכין את הבית לשינה בשעה שאתם תקבעו, כך שהבית יהיה ללא פעילות של מסכים (מחשב,טלוויזיה וכדומה). כמו כן, יכול להיות שיש לו קשיים בבית הספר ולכן הוא גם מתחמק מהכנת שיעורי בית,מעבודות וכו.דבר אשר עלול לגרום לקשיים לימודיים וכן, לפגיעה בביטחון העצמי ובהישגים לימודיים. לכן,יש גם לערב את המורות על מנת שישלבו אותו בעבודות,בתוכניות של בית הספר שיגרמו לו להאמין בעצמו ויעזרו לו לפתח תחושת מסוגלות.בנוסף לכך מומלץ לשלוח לאבחון במידה ואתם רוצים לדעת מאיפה זה נובע.ניתן גם לערב אנשים נוספים מהמשפחה ומהסביבה הקרובה שהוא נמצא איתם בקשר טוב,כמו דוד/ה אהוב/ה או חבר/ה טוב/ה של המשפחה.כך הם יוכלו לעזור לו בהכנת שיעורי הבית ועבודות,וגם בתמיכה וליווי בבקרים על ידי שיחת טלפון כדי להעיר אותו והגעה לבית כדי להסיע\ללוות אותו לבית ספר.

השב דווח
התערבות תוך ביתית
שרונה
21:30 03.02.2020
שלום רב, האם אתם מקיימים התערבויות בתוך הבית עצמו? מגיעים הביתה לתצפיות ומנחים את ההורים כיצד נכון לפעול? אם כן, אשמח לקבל פרטים נוספין

השב דווח
תשובה לאורחת
יעל ארביב
10:15 22.06.2020
אנחנו לא מקיימים התערבויות בתוך הבית עצמו. אנחנו נותנים מענה במרפאה לסמכות הורים בשניידר.אתם מוזמנים ליצור קשר עם המרפאה להמשך התהליך הטיפולי.הטלפון של המרפאה לסמכות הורית - 03-9253186

השב דווח
ביסוס גבולות ראשוני
מיה
08:23 20.01.2020
שלום רב,
אמא לשני ילדים - 3 ו-1, בהתמודדות יום יומית עם בדיקת גבולות אינסופית (של בן ה-3). מעוניינת לבנות ארגז כלים להתמודדות בריאה עם החיים (תסכול, כעס, מתח, עייפות ועוד), האם תוכלו לכוון אותי האם אחד מהספרים מותאם יותר או פחות לגילאים הצעירים? לביסוס גבולות ראשוני?
תודה מראש.

השב דווח
תשובה לאורחת
יעל ארביב
10:16 22.06.2020
במקרה של חרדה בקרב ילדים, מובן שהניסיון הראשוני שלכם כהורים יהיה לגונן על הילד מפני החרדות שהוא מבטא בפניכם, אך יש לזכור שנטייה זו עלולה להחמיר את הבעיה ואף להביא להגברת התלות בכם כהוריו. במקום זאת, נמליץ לכם לנסות לתמוך בו כך שיפתח יכולת התמודדות עצמאית .תוכלו לקרוא על כך בהרחבה בספר "פחדים של ילדים: איך לתמוך במקום לגונן" מאת חיים עומר ואלי ליבוביץ'.
בנוסף, אנחנו ממליצים להרבה הורים לקרוא את הספר "ילד פיצוץ" מאת רוס גרין, המלמד גישה רלוונטית ואפקטיבית להבנתם וגידולם של ילדים הנוטים לתסכול נוקשות כרונית.

השב דווח
פחדים אצל ילדים
רינה
21:41 19.12.2019
שלום וברכה,
הילדה שלי בגיל שנתיים וחצי ביומיים האחרונים היא קצת עם חום והיא גם לא רגועה בכלל בימים האחרונים היה לי פגישות בעבודה ולקחתי אותה איתי והיא התנהגה מאוד מוזר ובכתה ופחדה מאוד מהאנשים לציין שזו תופעה שלא הייתה לה אף פעם רק לאחר שנכנסה לגן
האם למישהו זה קרה גם
האם זה טבעי ?

השב דווח
פחדים וחרדות הם טבעיים
ariela
  
01:17 03.05.2020
לפי מה שכתבת, נראה שהילדה מתנהגת כך בגלל חוסר ההיכרות עם הסביבה שלך. כל ילד צריך סביבה מוכרת ובגלל זה גם אנחנו ההורים צריכים לעשות להם הכנה מראש.
אנחנו מוצאים את הדבר הזה קורה במציאות כשאנחנו שולחים אותם לגן חדש או למעון חדש, או רק בתחילת שנה.
בהתחלה הם יהיו שם שעה שעתיים ויכירו את הגננת/ מטפלת וכך לאט לאט ילמדו לבטוח ולרצות להגיע לשם.
דבר זה נובע מחרדה. חרדה היא הרגשה טבעית בגוף שמשהו לא ברור. זה לא דבר שלילי אם זה קורה. זה אפילו טוב, כי זה נותן לנו, ההורים, סימן לגבי איך הילד מרגיש.
עלייך לעשות לילדה הכנה מראש למה שהולך לקרות ולהראות לה שאת יודעת מה את עושה כדי שתסמוך עלייך ומה שלא יהיה, את שם בשבילה. אפשר להביע זאת במילים או להראות במעשים, כמו חיבוק או חיוך וכו'
ממליצה לך לנסות! בהצלחה!
רשימת קבצים
   לב

השב דווח
תשובה לאורחת
יעל ארביב
10:17 22.06.2020
במרפאה לסמכות הורית אנחנו לא מטפלים בילדים בגילאים הללו. המרפאה מטפלת בהורים שיש להם ילדים בוגרים יותר וכן בבני נוער שיש להם בעיות התנהגות בבית ובמסגרות נוספות כמו בבית הספר למשל. טבעי שלבתך עלולות להיות חרדות או קשיים בויסות רגשי, זה דבר שניכר בעיקר בגילאים הצעירים יותר ועל כן המלצתי היא להפנות אותה לפסיכולוג ילדים/או פסיכולוג התפתחותי או לרופא ילדים שיוכלו לתת מענה מיטבי וספציפי לבעיה. כמו כן,ישנה גם מרפאת חרדה בשניידר שאת יכולה לפנות אלייה.
מרפאת חרדה -03-9253582 בהצלחה!

השב דווח
תשובה לאורחת
יעל ארביב
10:18 22.06.2020
במרפאה לסמכות הורית אנחנו לא מטפלים בילדים בגילאים הללו. המרפאה מטפלת בהורים שיש להם ילדים בוגרים יותר וכן בבני נוער שיש להם בעיות התנהגות בבית ובמסגרות נוספות כמו בבית הספר למשל. טבעי שלבתך עלולות להיות חרדות או קשיים בויסות רגשי, זה דבר שניכר בעיקר בגילאים הצעירים יותר ועל כן המלצתי היא להפנות אותה לפסיכולוג ילדים/או פסיכולוג התפתחותי או לרופא ילדים שיוכלו לתת מענה מיטבי וספציפי לבעיה. כמו כן,ישנה גם מרפאת חרדה בשניידר שאת יכולה לפנות אלייה.
מרפאת חרדה -03-9253582 בהצלחה!

השב דווח
ילדה בגיל ההתבגרות
mateus13
16:51 08.12.2019
שלום,
בתי בגיל 13 וחצי, מזה תקופה עושה דין לעצמה ואינה נכנסת לשיעורי מתמטיקה מהסיבה שאין לה חברות שם והיא לבד.
יוצא בזה שהילדה נעדרת ימים שלמים מבית ספר לטעמי בצורה חריגה.
ניסינו לשתף את צוות בית הספר לפתרון הבעיה, אך כלום לא עוזר.
ניסינו לעניין את בתנו בטיפול אצל מאמנת אישית אך היא מסרבת בכל תוקף שמא זה מתייג אותה כילדה חריגה.
יודגש שההיעדרויות שלה לא רק קשורות למתמטיקה אלא לסיטואציה בה בתי חושבת שלא מתייחסים אליה או לא רואים אותה כפי שפעם התבטאה בפנינו.
סירובה לקבל עזרה די מנציחה את המצב כאשר גם אנחנו וגם צוות בית הספר לא מצליחים לסייע בידה.
מה ניתן לעשות?

השב דווח
מתבגר שלא מקבל סמכות
שלומית
11:00 30.04.2020
היי
יש לי ילד בן 17.5 שאבדה לו הדך. הילד בן שלישי לי .
אנחנו הוריו גרושים מזה כ10 שנים ומאז אין לו קשר עם אביו.
האב ניתק קשר עם שלושת ילדינו.
בני ילד חכם לומד במגמת פיסיקה מחשבים ו-5 יחידות מתמטיקה. מוביל חברתית בצופים.
תמיד היה ילד קשה ועקשן.לאחרונה חלה החמרה במצבו. מתנהג בעוינות ממיר את סמכותי יוצא כל ערב וחוזר מתי שבא לו עושה מה שרוצה.הקשר ביני ובינו מדרדר מיום ליום .
ואני מודאגת מאד אשמח לעזרתכם בהקדם.

השב דווח
תשובה לשלומית
יעל ארביב
11:16 22.06.2020
שלום רב, אכן נשמע שאת מתמודדות עם סיטואציה מאוד מורכבת עם בנך שאינו מקשיב ומרה את פיך. יתרה מכך, נשמע שניכר שהקשר בינכם אינו כפי שהיה בעבר מה שמאוד מדאיג ומפריע לך,במיוחד שאת מתמודדות עם זה לבד ללא עזרה מאביו. חשוב לי להגיד שהחששות שלך הן מאוד לגיטמיות ומובנות ואינן קלות להתמודדות.
המלצתי היא לאזן תגובה אסרטיבית במיוחד מולו, הקובעת נורמה חדשה של הצבת גבולות ונוכחיות הורית, בנוסף לתגובת חיזוק הקשר עם בנך ללא קשר להתנהגויות שלו.
לגבי שיקום הסמכות בבית, חשוב מאוד להפגין נוכחות בחייו גם כאשר הוא דוחף אותך החוצה. דרך אחת שאנחנו עושים זאת זה על ידי התיישבות בחדר שינה שלו לאחר הפרת גבול בבית. אז אם למשל הוא מגיע מאוחר הביתה, ניתן להיכנס לחדר שלו יום או יומיים למחרת ולהגיד לו משפט קצר מאוד,"דני (שם בדוי), אתה שוב הגעת הבייתה מאוחר למרות שקבענו שעת הגעה מוקדמת יותר. זה לא מקובל עלי ואני אשאר בחדר בשעה הקרובה עד שתציע לי פתרון יישומי לשנות זאת." אם הוא מציע פתרון יישומי, אפשר לנסות זאת, אך אם לא, עלייך להישאר בחדרו בשקט אפילו 40+ דקות, תוך כדי שמירת רוגע, קור רוח, ומבלי להגיב לו כלל. במידה ואת חוששת מתגובתו, מומלץ להזמין הבייתה קרוב משפחה באותו ערב בשביל לתמוך בך מחוץ לחדרו, ולמתן את תגובת בנך.

לצד זאת חשוב בהחלט לפתח קשר חיובי כמה שאפשר עם ילד מתבגר, ואנו מציעים לעשות זאת על ידי "מחוות פיוס חד-צדדיות". הכוונה היא להזמנה לילד לעשות איתו דברים שהוא אוהב ולבלות זמן איכות רק איתו. כמו למשל ללכת איתו למשחק כדורגל של קבוצה שהוא אוהד,להציע לו ללכת לסרט או הופעה, וכדומה. כמובן שיכול להיות שבנך יתנגד ולא ירצה לבוא, וזה בסדר גמור. אולם באמצעות המחוות החד צדדיות (לא משנה מה הוא מחליט לעשות בסוף) את מראה לו שחשוב לך לחזק את הקשר עימו, ושאת לא מוותרת עליו. לכן חשוב להתמיד ולהמשיך להציע לו גם אם הוא לא מעוניין.
אם המצב ממשיך כך או מחמיר אתם מוזמנים לפנות אלינו למרפאה להמשך ייעוץ אם יש לך שאלות נוספות. טלפון המרפאה הוא 03-9253186.
בהצלחה,
צוות הפורום.

השב דווח
תשובה ל-mateus13
יעל ארביב
11:12 22.06.2020
נשמע שההתמודדות שאת עוברת היא מאוד מורכבת. זה בוודאי קשה לשמוע שבתך נעדרת מהשיעורים ואינה מוכנה לקבל עזרה למרות שזה מאוד חשוב לך. במידה והילדה נעדרת ימים שלמים מבית הספר בצורה חריגה, אנחנו במרפאה מתייחסים לזו ברציניות רבה ומציעים תהליך הדרגתי להחזרת ילד למסגרתו באופן רציף. במסגרת הפורום אין אפשרות לפרק את כל התהליך אך נוכל להציע כמה הנחיות אפקטיביות במיוחד.
1.ניתן לבקש מקרוב משפחה/חבר טוב של המשפחה/ מורה או חברות טובות שיסייעו לכולכם בליווי בתך למסגרת בית הספר. שיטה זו נקראת "גיוס תומכים", המשקפת את את העובדה שילדינו נעזרים לחזור לתפקוד דווקא בעזרת אנשים חיצוניים, כיוון ש"לא נעים" לסרב לדודה או לסבתא לצאת מהבית כפי שאפשר לסרב לאמא ואבא. אם אין אנשים שיכולים להגיע מהסביבה הקרובה וללוות אותה פיזית, אפשר גם לבקש מהם להתקשר אליה בבוקר וללוות אותה טלפונית. גם אם היא נעדרת רק משיעור מסוים כגון מטמטיקה, ניתן לבקש שיתקשרו אליה בשעות הבוקר, או באחה"צ לאחר שהדבר הזה נודע להם. התומך יכול לשאול אותה למה לא הגיעה, ולהעביר שזה לא רק אתם, ההורים, אשר מצפים ממנה להגיע אלא שזה מסר מכל הסביבה, ומתוך אהבה ודאגה אליה, אף אחד לא יהיה מוכן לוותר לה ולוותר עליה בנושא הזה.
2.בנוסף, חשוב מאוד לבדוק מה בתך עושה בבבית כאשר אינה בשיעורים ובבית ספר, ולפעול כדי לבטל חיזוקים משניים. לדוגמא, הרבה ילדים אשר נשארים בבית מוצאים את עצמם מול המחשב והטלוויזיה כל היום, כך שסה"כ נחמד להישאר בבית. במצבים כאלה אנו מדגישים את החשיבות של שלילת מסכים בשעות בית ספר. דוגמא נוספת זה ילד שמרוויח זמן איכות עם אמא או אבא כאשר הוא נשאר בבית, וכמובן גם כאן נפעל למנוע מצב בו להישאר בבית נחווה כמו פרס עבור הילד.
במידה והדבר מחמיר את מוזמנת גם להפנות שאלות אלו להמשך טיפול גם דרך המרפאה-במידה והמענה איננו מספק ועונה על כל שאלותיך,נשמח תמיד לעזור במידה ויש לך שאלות נוספות. המרפאה לסמכות הורית - 03-9253186
מרפאת חרדה - 03-9253582
המון בהצלחה בהמשך!

השב דווח
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
מקרא:   אורח/ת אורח/ת    חבר/ה חבר/ה    פסיכולוג/ית פסיכולוג/ית    מנחה מנחה    מנהל/ת פורום מנהל/ת פורום    הודעה ראשית הודעה ראשית    עם תגובה עם תגובה    ללא תגובה ללא תגובה