פורום התייעצות פתוח להורים
 
 

פורום התייעצות פתוח להורים

ניהול פורום: אריאל לביא, נעם לופו, ליאור בן אלי

פרטים אישיים
* שם בפורום:
  שם פרטי:
  שם משפחה:
  דואל':
    (דואר אלקטרוני לא יופיע בפורום)

תוכן ההודעה
* נושא:
 
  תוכן:
  Bold Underline Italic Link
צפיה
 
עריכה

רשימת קישורים
שם קישור 1:
שם קישור 2:
שם קישור 3:
שם קישור 4:
שם קישור 5:


רשימת קבצים
שם קובץ 1:
שם קובץ 2:







סה"כ הודעות: 2
ילד שמופיעים אצלו חרדות ובעיות התנהגות
רבאב
00:13 27.11.2018
חדש
שלום,
הבן שלי בכיתה א' מוגדר כלקוי למידה, עדיין אין אבחנה מדויקת ללקות. יש עיקוב התפתחותי, לקות שפתי ומוטורי.
אין אצלי באיזור כיתת לקוי למידה מתאימה, נאלצתי להכניס אותו לכיתה רגילה.
לאחרונה מתחילים אצלו חרדות, פחדים מחושך, מקום סגור, חרקים.... (פחדים אלה לא היו קודם). נוסף לכך הוא מורד בכל דרך אפשרית, לא מקבל סמכות המורה, כשקשה לו יוצא מהכיתה ללא רשות, מקבלת המון דיווחים שהוא מציק לילדים אחרים.
בודק גבולות ללא הפסקה,ולא מתפקד בכלל.
היה בטיפול רגשי, לא ראיתי שזה עזר. מטופל אצל קלינאי תקשורת ומרפא בעיסוק כבר שלוש שנים, ובחוג שחייה 3 פעמים בשבוע.
אשמח לעזרה.
הקשר בין חרדה והתפרצות
biyisrael
17:51 29.11.2018
חדש
שלום רבאב ותודה על פנייתך,
מדבריך נשמע שאת מנסה להתמודד עם מספר רב של קשיים עם בנך, ושאת מנסה לתת לו מענה לכל האתגרים שיש לו. בתור אימא שלו, יש לך להשפיע על התפתחותו ולעזור לו להצליח למרות כל הקשיים. יחד עם זאת, כפי שעשית בפנייתך אלינו, אין כל בושה לבקש עזרה, תמיכה, ואפילו גם הנחיה. תחשבי על המעגלים הקרובים והרחוקים שלך ושל בנך (סבים, סבתות, דודים, חברי המשפחה, יועצת, מחנכת, מאמן שחייה, אנשי מקצוע בתרפיות השונות של בנך, וכל מי שאת יכולה לחשוב עליו) שאת יכולה לגייס בשביל לעזור לחנך את בנך ולתת לעצמך את התמיכה הנצרכת. בסופו של דבר היום יותר מבעבר: "נדרש כפר שלם כדי לגדל ילד" ואני חושב שזה נכון במיוחד עכשיו בזמן שבנך עדיין צעיר. זה נכון שאת האמא, ואת מנהלת את הגישה החינוכית של בנך, אבל דווקא בגלל זה, זה מבורך להזמין אחרים להצטרף לעשייה החשובה שלך.

באופן כללי, חשוב שתדעי, שהתפרצויות זעם ונסיונותיו לפרוץ את הגבולות באים ביחד עם חרדות. קודם כל הייתי מזמין אותך להתייעץ עם בעלי מקצוע בכדי לבדוק שחרדותיו אינן חורגות ממה שנורמטיבי בשביל ילד בכיתה א'. בסופו של דבר, ילדים לעיתים קרובות (ובמיוחד היום) מפחדים ויכול להיות שההתנהגות של בנך נחשב בתוך גדר נורמטיבי.
ובכל זאת, העמדה שלך בתור דמות סמכותית בחיים שלו מהווה עבורו עוגן נפשי שאפשר לסמוך עליו. כאשר למילה שלך יש משקל וחשיבות, בנך לא צריך להיות "אביר אמיץ בדד" ולהתמודד לבד עם "הדרקונים" שבחייו כי הגבולות שאת מציבה שומרים עליו. דווקא כאשר ילד פורץ את הגבולות הוא נלחץ שהוא לא יצליח להתמודד עם הקשיים. מצד אחד, נחמד להיות עצמאי ולפרוץ את הגדר, אבל מצד שני באות עם זה התמודדויות שהוא עוד לא מוכן אליהן. לכן, גבולות, נוקשות, וסמכות הינן מתנות עבורו.

איך גורמים לכך שיש למילה שלך משקל בבית?
חלק מהעניין זה מה שהזכרתי בהתחלה. כאשר בנך מבין שהקו החינוכי שלך הוא נכון בבית, בבית ספר, בבריכה, וכל מקום שהוא נמצא בו, המסר נכנס פנימה. לכן מאוד חשוב לעבוד בשיתוף פעולה מלא עם כל הסביבה של בנך.
יותר מזה, בכדי לתת לך את ההכוונה הנכון, אני רוצה להבין קצת יותר. איך הוא מנסה את הגבולות, עם מי, מתי, ומה התגובה שלך בדרך כלל? תנסי לקחת מדוגמה שקרתה לאחרונה ולפרט עד פרטי פרטים את האינרטאקציה.

אני אשמח לשמוע יותר,
כל טוב
מקרא:   אורח/ת אורח/ת    חבר/ה חבר/ה    פסיכולוג/ית פסיכולוג/ית    מנחה מנחה    מנהל/ת פורום מנהל/ת פורום    הודעה ראשית הודעה ראשית    עם תגובה עם תגובה    ללא תגובה ללא תגובה